Permulaan tahun baru 2015

Assalamualaikum wrt wbt

Tahun baru bermula tanpa sedar, tengah kalut lagi dengan urusan pasca banjir “bah kuning 2014”

Kebiasaanya ada perkara baru yang saya buat jika masuk tahun baru… untuk 2015, apa yang saya buat adalah mengubah desktop komputer pejabat selepas hampir 3 tahun mengunakan latar yang sama. Nik Fillah membantu saya menukarnya, dan hasilnya 5 minit sekali akan bertukar latar yang berlainan. Harapnya semangat bekerja tidak menyurut bersama banjir lumpur…

Alhamdulillah… akhirnya pagi ini (19 Mac 2015), baru sedar posting ini (13 Januari 2015) hanya sekerat jalan😀

Banyak nak cerita lagi,
saya bertukar ke projek yang baru yang akhirnya menatijahkan saya dapat bilik kerja yang baru berserta perabot yang baru-baru belako kecuali 2 rak buku milik sendiri. Pakej kerja kali ini juga termasuk 3 staff baru plus seorang pelajar praktikal yang perlu dilatih. Alhamdulillah, sememangnya kena sujud syukur sebab Allah mendengar rungutan hambaNya ini yang merasa “bosan” dengan perkara rutin hampir 10 tahun (termasuk dengan view ruang kerja yang sama bertahun-tahun). Allahuakbar, alangkah mudahnya bagi Allah untuk mengabulkan permintaan hambaNya.

Walaubagaimanapun, bukan semua cerita berakhir dengan happy ever after ye!
Projek baru juga membawa ujian dan cabaran yang baru…

ok, stay strong dan

20150125_231212selalu ingat bahawa setiap hari mungkin tidak bagus, tetapi akan ada sesuatu yang baik dalam setiap hari…

doakan saya yang terbaik dan semoga Allah membalikkan doamu itu kepada kamu juga…ameen

 

Leave a Reply

