Bila antibodi mengurang…

Hari ni hari ketiga aku demam…
Kali kedua demam untuk tahun 2010… yang lepas 5 hari
Tahun lepas demam awal Ramadhan, cuma kali ini pertengahan Ramadhan…

Asma mencadangkan aku pegi check, in case demam denggi…
Aku hanya kata InsyaAllah…
namun akhirnya aku hanya ambik 2 sachet teh pegaga, 4 pil baraka, makan kurma dan coklat

Aku rasa demam kali ni sebab terdedah dengan suhu yang melampau…
Maklumlah jarang terdedah dengan matahari,
dalam pejabat plak, duduk dalam bilik paling sejuk

Biasanya bila dah nak sihat sket aku akan start pergi buat kerja
dan akhirnya, demam yang sepatutnya 2 hari (berdasarkan mc yang diberikan Dr) … bertambah-tambah panjangnya seperti yang lepas…

Cuma kali ni, aku beringat sket… betul2 rehat
yang bermakna aku banyak menghabiskan masa di dalam bilik yang dah tak berapa nyaman ( disebabkan ayah tebang pokok pisang )

Seksanya demam hanya Allah sahaja yang tahu. Urat seluruh rasa sakit bagaikan nak putus, tekak tak selesa, bersin memanjang ditambah dengan batuk…

Walaupun sakit, otak kita payah nak stop dari memikirkan kerja-kerja yang sedang menunggu samada di rumah mahupun yang di pejabat. Jiwa kacau…. tapi kali ni, aku memang betul2 bertekad untuk berehat demi kesejahteraan diri sendiri dan seluruh ummat yang terlibat dengan aku. Kalu demam sampai 5 hari lagi, kesian anak buah kat pejabat…

Apapun mujur juga demam ni, workholic macam aku ni susah nak berhenti kerja kecuali sakit dan masa main FV…hehehe

3 thoughts on “Bila antibodi mengurang…

  1. Pingback: kali ini sekejap sahaja di Qaryah Ramadhan 1433H… « Adnin Naim's Blog

Leave a Reply

