Sehari @ Shah Alam

Gambar yang diambil sesuka hati semasa ambe n bos ambe ke Shah Alam untuk mesyuarat program Majlis Lebaran bersama Wanita Kelantan @ Selangor & Wilayah Persekutuan pada 26 September yang lepas

Wanita

10 thoughts on “Sehari @ Shah Alam

  1. kenapa orang Kelantan suka buat program mengikut kefahaman kenegerian ? tidakkah ini juga dinamakan perjuangan berasaskan puak atau perjuangan @ kerja-kerja berasaskan suku ? kenapa tidak diletakkan program berasaskan kepada Islam sahaja ? semua orang boleh menyertainya termasuk non muslim.

    Like

  2. program ni hanya program keraian….
    biasanya kami buat dalam negeri, cuma untuk kali ini
    memandangkan Selangor sudah berada dalam PRakyat,
    jadi tak salah kalu buat program ini di luar….
    terutama sekali nk meraikan bg
    rakyat kami yang setia sepanjang 19 tahun pemerntahan
    berteraskan
    MEMBANGUN BERSAMA ISLAM

    By the way,
    biasalah tu…
    kalu ore Kelate buat untuk sesama Kelate mesti dikatakan asobiyah….
    macamana ngan orang negeri lain pulak?
    Lagipun kalu kami buat untuk semua negeri….
    takut nati pimpinan Negeri lain kata
    kami mengala tanah orang pulak….
    hehehe

    Islam untuk semua
    termasuk non muslim…
    ambe dh byk kali check dlm banner tuh,
    tak ada yang ada unsur2 meminggirkan non muslim
    malahan kami akan sediakan khusus makanan bg kaum India
    yang tak makan daging lembu
    pada hari tersebut

    jika huruf jawi dipersoalkan….
    ambe tak leh nak kata ape lah
    kat Kelate nih,
    kedai tokei Cina pun
    ada tulisan jawi kat signboard…

    Like

  3. ok katakan saya sebagai outsiders yang ternampak banner tu terpampang kat traffic light kan? otomatik otak saya mengatakan jemputan ini hanya untuk wanita anak kelantan sahaja. Bagaimana kalau saya anak orang Johor ke, Selangor ke yang berminat nak menyertai majlis tu ? atau penyokong pakatan rakyat yang belum muslim yang reti bahasa pastinya akan mengatakan majlis ini untuk golongan tertentu sahaja. kenapa tak dijemput terbuka kepada semua wanita …? itu pandangan saya sahaja. maaf kalau tersinggung…hehehhehe

    Like

  4. Bro Li, ambe tak po blako…
    mujur ado pandangan yang berbeza…
    Kan perbezaan itu RAHMAT…

    hahaha tapi susah nak jawab
    kalu ada banner yang sama untuk anak negeri lain…
    bagi saya, banner tu akan jadi motivasi untuk
    saya buat untuk anak negeri saya juga….

    lagipun, program ni tak kata orang negeri lain tak leh join

    pastu yang paling penting'
    nak bagitahu
    Kerajaan Kelate tidak pernah meminggirkan
    wanitanya dalam arus kemodenan dunia =)
    (boleh rujuk isu gempar mengelegak tentang Kerajaan Kelantan & Wanita)

    n satu lagi…
    Wanita Kelantan tak kira apa bangsa @ agama
    lambang keutuhan institusi keluarga,
    kesejahteraan ekonomi,
    nilai tinggi pada kepercayaan keagamaan….

    kalu nak caya…
    jom pakat mai Kelate
    tapi korang semua dh terlepas
    masa Ifthor bersama non muslim hari tu….
    rugi2

    Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s