Di Pulau Melaka

Pagi ni aku dikejutkan dengan alarm henset baru (yang terpaksa aku beli…. coz henset yang lama terkena ombak masa jalan2 di PCB hari tu)…

erm dah kul 5 pagi… rasa malas bercampuraduk dengan sakit kepala tambahan pulak sejuk… lagi lah malas nak bangun…

mengingatkan pagi ni semua pimpinan Nisa’ Kelantan diwajibkan berjemaah di Masjid Pulau Melaka…aku kuatkan hati melawan rasa sejuk + malas…

aku pun tak tahu, apa yang menyebabkan aku berani turun sorang2 ambik motor kat garaj yang gelam gelita… bukan ape, aku dah lewat… dalam kepala ingat nak berkejar dengan kelajuan 80km/jam untuk berimamkan Tok Guru Menteri Besar je… hehehe

tapi akhirnya…ma aku berleter panjang sebab keluar dgn tak kejutkan dia dan tak bawa adik lelaki aku sebagai peneman…. dengar jelah…

lepas solat dan dengar tazkirah Tok Guru mengenai adab dlm berdoa, kami terus ke rumah beliau berhampiran dengan masjid. Kami disambut oleh Datin Sabariah @ lebih mesra membahasakan dirinya dgn panggilan Che Yah.

Kemudian Tok Guru muncul selepas selesai urusan dengan rakyat yang berjumpa dengan beliau di masjid. Kesian Tok Guru, beliau nampak keletihan tambahan pulang baru sampai di rumah jam 3 pagi tadi dari Terengganu… namun sempat lagi menyambut kami dengan senyuman mesra dan menyampaikan sedikit amanat untuk kami. Malah sempat mempelawa kami bersarapan di rumah beliau =)

Best kan kalo korang pun dapat peluang yang sama macam kitaorang kan? Aku sendiri rasa berbaloi walaupun turit telinga menahan leteran ma aku… hehehe

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s